Een helse rit op de eerste dag

13 mei 2023 - Hasloh, Duitsland

We zijn keurig om 08.45 vertrokken en tot de Afsluitdijk ging alles voorspoedig. De werkzaamheden aan de Afsluitdijk zijn nog lang niet klaar dus reden we daar in de eerste file. Op zich viel dat wel mee maar toen kwamen de werkzaamheden aan de A7 en moesten we dwars door Sneek. Ook dit was nog redelijk te doen. Maar toen we bij Groningen kwamen was de rondweg voor een groot deel afgesloten. Voor de gas bevingen en hun schade kan ik veel begrip opbrengen maar de manier waarop ze het verkeer omleiden zou ik ze stuk voor stuk willen verhangen. We zijn bijna 3 kwartier bezig geweest om Groningen bij de goede uitgang te verlaten grrrr! We lagen door al die omleiding aardig achter op het schema maar dat had voldoende ruimte. We hadden er echter niet op gerekend dat ook de Duitsers overal werkzaamheden aan de weg aan het uitvoeren zijn. Voor de verandering heet het hier umleitung maar het effect is hetzelfde. Bij Oldenburg werden we opnieuw ommisleid en bij Hamburg kwamen we in een file (heet hier stau) terecht die er voor zorgde dat we om 17.00 uur pas op de camping aankwamen. Van al het draaien en keren lagen alle kastjes door elkaar en heeft de auto een kras opgelopen door scharen met de fietsen voorop. Morgen Hamburg in, op het programma staan de Reeperbahn en een rondvaart door de haven. Decamping ligt pal naast Ikea, daar kunnen we zo op de bus stappen naar een station van de U-bahn.